2. Királyok 4.
Az adósság szolgasággal történő kiváltása a mózesi törvény része volt, bár úgy néz ki voltak túlkapások. Súnem a Kármel hegyvonulat keleti lábánál fekszik, Issakár nemzetségéhez tartozó területen. Az Ószövetségben sehol máshol nem olvassuk, hogy egy prófétát szentnek nevezzenek. Valószínűleg nagyobb korkülönbség lehetett az asszony és a férje között, és amennyiben nem születik utód, a család neve kihal, a vagyonuk másokra száll, az asszonyra meg sokéves bizonytalan özvegység vár támasz nélkül. Elizeus a pálcájának nem varázserőt tulajdonított, csupán úgy használhatta, mint Illés a palástját vagy mint ahogyan Pál kendőit és kötényeit is használták Efézusban gyógyításra. A gyermek feltámasztása a második eset a Bibliában (előző Illés volt), és még egy eset kivételével talán nincs is több az Ószövetségben.
Zsoltárok 89.
A Zsoltár vagy az ország kettészakadása vagy az északi országrész, Izráel fogságba vitele körül (után) keletkezhetett. Előbbi esetben Salamon kortársa lehetett az ezráhi Étán, utóbbi esetben nem tudjuk ki volt. Ez az egy zsoltár kötődik a nevéhez, ezután viszont már nem is olvasunk Étánról a Bibliában. A 11. versben olvasható Rahabnak semmi köze a Jerikói Ráhábhoz. Rahab a tenger mélységeinek mítikus szörnye, van aki a Leviatánnal azonosítja, de az sem lehetetlen, hogy a cethallal azonos.
Boldog nép az, amely tud neked ujjongani, amely orcád világosságában járhat, Uram!
Zsoltárok 89:16
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése