2. Királyok 5.
A Naamán bélpoklosságára használt héber szót nem csak a leprára hanem egyéb esetleg gyógyíthatatlan bőrbetegségre is használták; és sokkal valószínűbb, hogy ez volt a betegsége, mint a lepra. A magával vitt ezüst és arany hatalmas mennyiség és érték volt. Korábban olvashatjuk, hogy Omri, Izráel királya két tálentum ezüstért vette meg Samária hegyét, ahol felépítette a várost. A hatszáz arany kb. 70 kg-nak felel meg. Az ókorban azt gondolták, hogy egy istenséget csak a hozzá tartozó föld területén lehet imádni, ezért kért Naamán földet Elizeustól. Rimmón – Hadadként vagy Baálként is ismert – szíriai istenség volt. Elizeus finoman elhárítja és Isten döntésére bízza a választ Naamán ezirányú kérésével kapcsolatban.
János 11:33-57
Az előző szakaszban találtunk egy újabb „én vagyok” mondást. A zsidók közül sokan hittek abban, hogy a lélek a halál után három napig még a test közelében marad, tehát a negyedik nap már eléggé esélytelennek tűnt Lázár feltámadására. Nem lehetetlen, hogy Jézus ezért várta ki a két napot, miután a hírt megkapta. Jézus tevékenységével kapcsolatban Lázáron kívül összesen két további embert feltámasztásáról olvasunk: Jairus leányáról és a naini ifjúról. Ez tehát nem tartozott a „mindennapi” jelek közé, mint a gyógyítások. Betániában még két fontos esemény történt: innét indult az Úr Jézus, amikor virágvasárnap bevonult Jeruzsálembe, majd miután feltámadt, innét vitetett fel a mennybe a tanítványok szeme láttára.
Jézus azonban ezt mondta neki: "Nem mondtam-e neked, hogy ha hiszel, meglátod az Isten dicsőségét?"
János 11:40
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése