2012. január 31., kedd

Eszter 6
A királynak felolvasott történet kb. öt évvel korábban történt. Érdekes a párhuzam, ahogyan Hámán nem mondta el, hogy melyik népet akarta elpusztítani, most a király nem mondja meg előre, kire is gondol. A király öltözetét hordani nagy jelentőséggel bírt abban az időben, mert amellett, hogy kifejezte a viselő tiszteletét a király felé, azt is kifejezte, hogy ő viszont részesül az öltözet tulajdonosának hatalmából. A történetnek ez a fejezet a fordulópontja, ezt is kifejezi az a nagyon erős a kontraszt, ami Hámán két hazaérkezése között van.

Máté 23
Ortodox zsidó szokása volt az vizet egy ruhán keresztül megszűrni, nehogy egy szúnyog, ami tisztátalan állat volt belekerüljön az ivóvizébe. Ábel meggyilkolása az 1. Mózes elején van, Zakariásé pedig a 2. Krónika végén. A héber kánon szerint az Ószövetséget a Krónikák két könyve zárja le, nem pedig Malakiás próféta. Jézus ezzel a két személlyel valószínűleg a teljes Ószövetségre akart utalni. A tyúk nem rohangál a csibék után, hanem leül, és megvárja, amíg azok a szárnya alá gyűlnek. Tehát csak akkor kerülnek oda a csibék, ha ők is akarják.

Mert aki felmagasztalja magát, megaláztatik, és aki megalázza magát, felmagasztaltatik.
Máté 23:12

Nincsenek megjegyzések: