Eszter 4
Hérodotosz feljegyzése is megerősíti azt, hogy abban az időben, aki hívatlanul a király elé járult, halállal lakolt, kivéve, ha a király azonnal megkegyelmezett neki. Mordokaj biztos benne, hogy Isten meg fogja menteni a népét, azonban a mindenhatóságát nem feltétlen csodákkal gyakorolja, hanem megfelelő időben megfelelő helyre állított emberekkel. A böjt jellemzően együtt járt az imádkozással, itt azonban az író úgy néz ki, mintha szándékosan kerülné a direkt utalást Istenre, habár egyértelműen láthatjuk, hogy Ő irányítja az eseményeket: „a zsidók kaphatnak módot máshonnan a szabadulásra és menekvésre” (honnan, ha nem Istentől),”Ki tudja, nem éppen a mostani idő miatt jutottál-e királynői méltóságra?” (Ő helyezett oda).
Zsoltár 113-115
A 113-118. zsoltárok egy szakaszt alkotnak. Ezeket nagy vallási ünnepeken énekelték a liturgiához. Például Páska ünnepkor étkezés előtt énekelték az első kettőt, étkezés után pedig a maradék négyet. A 113. elején lévő háromszori ismétlés elterjedt liturgiai hagyomány volt - bár ezt ne akarjuk a Szentháromsághoz kötni, mert akkor még az nem volt kijelentve. A 114. Zsoltár nem sokkal az ország kettészakadása után íródhatott. Az egyik legtökéletesebben megírt éneknek tartják a zsoltárok között. A 115. zsoltár a második templom felszentelése alkalmából íródhatott Ezsdrás idejében.
Legyen áldott az ÚR neve most és mindörökké! Napkelettől napnyugatig dicsérjétek az ÚR nevét!
Zsoltár 113:2-3
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése