2. Krónika 29.
Ezékiással kapcsolatban teljesen más információkat olvashatunk a Királyok könyvében. Ott a hadviseléseiről olvashatunk, míg itt a krónikás sokkal fontosabbnak tartja a vallási oldal, az Úr tiszteletének helyreállításával kapcsolatos információk feljegyzését. Érdekes belegondolni, hogy egy olyan gonosz embernek a fiáról, mint Áház azt jegyzi fel a Biblia (ezt itt is és a Királyok könyvében is), hogy az Úr útján járt „…egészen úgy, ahogyan tett az őse, Dávid.” Ezt egyébként kevés királyról olvashatjuk.
Máté 1:18-2:12
József, ha nem titkon akarta volna elbocsátani Máriát, az annyit jelentett volna, hogy Máriát megkövezik a Mózesi törvény alapján. Jézus a Józsué név görög alakja, jelentése: „az Úr megszabadít”.Fontos volt József számára a névvel kapcsolatos utasítás, mert az elsőszülöttet általában az apáról vagy valamelyik közeli rokonról nevezték el. Heródes bölcsei által idézett Mikeási prófécia kb. 700 évvel korábban lett feljegyezve. Máté az Úr Jézust mint királyt mutatja be evangéliumában, valószínű ezért jegyzi fel a bölcsek látogatását, akik a zsidók akkor született királyát keresik. A bölcsek látogatása nem az újszülött gyermeknél volt az istállóban, hanem feltehetően hónapokkal akár egy évvel később is lehetett egy házban, ahol laktak. (Heródes is a két évnél fiatalabb gyermekeket öleti meg.) A hagyománnyal ellentétben a Biblia arról sem ír, hogy hányan voltak, valószínű, hogy a hozott ajándékok száma miatt alakult ki a hármas szám. Az meg már csak apróság, hogy mindez Kr. e. 4 előtt történt esemény, mivel Heródes Kr. e. 4-ben halt meg. A fontos azonban nem ez, hanem az, hogy ma ünnepelhetjük, hogy Ő testet öltve megszületett, hogy meghaljon értünk és ezáltal nekünk örök életünk lehessen!
Áldott, Békés Ünneplést kívánok mindannyiunknak!
„Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal.”
János 1:14
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése